Velkommen til min blog

Her på bloggen vil jeg give jer et nøglehuls blik i min hverdag, og dele min passion for den kreative verden.

søndag den 2. april 2017

Skønne hæklede kurve i pasteller. DIY

Jeg havde lidt rester tilbage, af det skønne garn,
som jeg hæklede en bademåtte af - se mit forrige indlæg HER
Garnet blev til et par hænge kurve, som kan bruges til lidt af hvert - Synes personligt at de er perfekte til badeværelset og vatrondeller.
Jeg har brugt ca. ½ ngl. Ribbon til hver kurv.
Det er noget skønt garn at hækle med og jeg er vild med det - det minder lidt om zpagettigarn - men det er blødere og meget nemmere at hækle med og der er ingen knuder -
Båndgarnet er fra Hobbii og udvalget ses HER.

Jeg har brugt hæklenål nr. 8.
***
1 omg/ Hækl 6 fm omkring en magisk ring.
2 omg/ 2 fm i hver fm (12 m)
3-7 omg/ Forøg hver omg med 6 fm (18-42 m)
8-17 omg/ 1 fm i hver fm (42 m)
18 omg/ *5 fm, 2 fm sammen* (36 m)
19 omg/ *4 fm, 2 fm sammen* (30 m)
20 omg/ 1 fm i hver fm (30 m)
Lav en hank med 15 lm


De små lapper som jeg har påsyet er hæklet i fm.
Jeg har hæklet 20 m op og endt som en firkant, hvor jeg har broderet med korssting.
***
Design: Gitte Blinkilde


Ingen kommentarer:

Send en kommentar